fredag 27 september 2013

Det Småländska/Östgötska äventyret

(Nu fick man chansen att se en ny trialhoj också,extrema byggen, med bensintanken i ramröret och ljuddämparen under bakskärmen! dessutom reggad)

Bekanskapskretsen säger ju att det är trialsporten som är det hetaste just nu, så man fick ju lov att göra nått åt det.
En hyfsad Bultaco Sherpa 350 -73 dök upp på Blocket i Husqvarnatrakten, och jag mailade ett bytesförslag. Min panikköpta Honda Dominator mot Bultacon, och säljaren nappade.
Bäst att sticka innan jag ångrar mig tänkte jag, och nu är man hemma mitt i natten efter nästan 80 mil.
Min Honda startade inte och Bultacon har inte gått på länge, så vi får se vilken hoj som rullar först.
Eftersom jag passerade Motala passade jag på att hälsa på Hans Varverud och kika på hans hojsamlingar.

Det var som att komma in på en operationsavdelning, maken till pedantisk ordning får man leta efter. Om Hans hade 15 hojar var det ingenting mot Bultacosäljarens samlar vurm,där fanns nog 10 till, mest OSSA trialhojar.
Hans hade förstås också ett par Royal Enfield trialhojar i 50-tals utförande, ev till salu.                                                                    
                                                                                   Hondan iväg.  
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               Och Bultacon hem.
 Några av Hans tävlingshojar
Säljaren och en del av hojarna, han har dessutom ett civilt jobb!

2 kommentarer: