lördag 17 maj 2014

Vuxna män som tror dom är 15 gör saker tillsammans i skogen

Isgaragets årliga moppeutflykt har genomförts, 8 st tappra åkare ställde upp. Banläggare Niklas (Nicodemus) Andersson tog täten, och kökarl och tillika arrangör och servicechef var Anders (Werner) Westlumd med sin sivagns försedda moppe.
Själv hade jag fått låna brorsans halvmoderna retromoppe Malagutti.
Resan gick på skogsvägar västerut mot Turboskogarna och tillbaka, Vid varje stopp var det mobilt tipspromenad. Naturligtvis händer det grejer med mopparna, men inget som inte vår eminente färdmekaniker och kökarl "Werner" kunde fixa.
Vid rastplatsen i Dräcke fiskade han upp grill briketter, korv, bröd mm ur holken och strax var grillningen igång. Förnämlig eldstad i slaggsten som byborna har fixat, det är Bergslagen det!

Förresten vann jag årets tipspromenad tack vare min fantastiska allmänbildning, men inte ens jag visste att en blåval pytsade ut 400 l sperma vid kopulationen. (skiljefråga).

I Davidshyttan besökte vi förmodligen Sveriges förnämsta scootersamling hos samlaren Dahlin

Vilken läckerbit, Lambrettan med sivagn.
Lambrettan används året runt till o från jobbet i Hedemora!










Felen kommer och går bara mopederna består.










Tuffaste åkdonet hade som vanligt Anders Linder, som visade att det går att köra enduroslingor med  ofjädrad 700 cc Ståped. Tveksamt om den går in i moppeklassen. här under ett serviceuppehåll under övervakning av Werner.


1 kommentar:

  1. Jag tror och vet att vi vuxna bara var 8 inte 15 eller 7 som angivits i texten. Matte kan vara svårt ibland.

    SvaraRadera