söndag 24 maj 2015

En bruten tävling är också en tävling.

Tångarallyt hade samlat över 100 startande och gick i strålande väder, det var både internationella storheter och svenska elitmän ock så jag.

Banan var lika fjolåret men gick baklänges ca 12 mil, varav 5 specialsträckor.
För min del tog det slut efter första specialsträckan, motorn lade av på transportsträckan.

Efter diverse tändstift byten mm så startade den igen för att sedan lägga av inne på en skogsstig.
Det blev en hel del jobbigt skjutande innan jag hittade en snäll farbror som skjutsade mig 8 km till starten. (Hemma på söndagen startade den förståss)
Det var min femte start, får väl se om det blir fler, börjar få nog av sura tvåtaktare.

                                                                                                                                                                Falugänget på plats. På bilden Mats Sjöbloms Lindström med vilken han nog var snabbast.







Är man riktigt stark så kör man 500 cc Royal Enfield som Henrik Varverud och Hans Varverud Motala.















En långväga gäst är Amerika Lasse som kommer hem för att köra Tångarallyt

Efter åkningen käkar man traditionsenligt ärtsoppa och pannkaka













Diplom och pris får man  fast man har kört kort sträcka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar