lördag 12 september 2015

Tvåhjulsport i skogen bland blåbären.

Datastrul pga av åska har gjort det lugnt på bloggen, men nu har jag ett friskt modem.

Ett trivsamt "Klubbmästerskap" eller Bolidenjippo, i varje fall kördes det trial i skogen. Själv gjorde jag ett par inhopp på lånad hoj med blandat resultat. Gamle mästaren Sune Lundgren hade fått till trevliga och knepiga sektioner, och sonen Peter visade hur det ska gå till.

Ett gäng jobbarkompisar i Garpenbergs gruvor visade att dom lärt sig mycket över sommaren.

Gänget pustar ut och fikar i halvlek.











"Bullman" kan köra annat än moppar också!












På lördagen åkte jag och Leffe Karlsson och Kalle Hedström till Surahammar och körde Veteranenduro 9 mil. ( Västmanland runt)

Och i år är jag nöjd: jag kom runt utan maskintrubbel för första gången! Att jag körde långsamt men osäkert och ramlade i dyhålen några gånger hör väl till leken, men inga större problem.

Lite kuriosa var väl att enligt resultatlistan var jag snabbast på en sträcka, men det kommer väl en rättad lista eftersom det var den sträckan jag fick stopp på.

Lite depåbilder









Respekt! att släpa omkring en sån här i skogen.
                                                                       En unik Husqvarna, trialprototyp med BSA 250 cc motor















Väntan på start vid en tidkontroll.

1 kommentar:

  1. Nästa år förväntar jag mig att pensionärerna tar hand om tävlingen.

    SvaraRadera