torsdag 22 oktober 2015

Inför Isgaragets moppeutflykt

För ett år sedan skaffade jag en moppe för de årliga utflykterna med gubbarna i Isgaraget. Det blev en riktig tantmodell, en Peugeot 103 SPX -89.

Eftersom jag i min enfald trodde att vuxna män körde städat och lagligt blev jag svårt frånkörd (med min stillsamma tantmoppe) av de andras mer eller mindre vråltrimmade åkdon.

Efter den nesan har jag jag bytt cylinder och förgasare och hoppas hänga med lite bättre på lördag.
Och framöver blir det ett avstämt avgassytem.

Tur att vår egen moppeguru "Bullman" ställer upp med goda råd och passande munstycken till förgasaren.

Hoppas bara att ni slipper rubriker i tidningar om halvgalna fartsugna pensionärer på kriminella utflykter.

Lite besvärligt att munstycksbytena kräver att man måste demontera vitala delar.










Trimgodis från Italien


3 kommentarer:

  1. Ska bli intressant att se vad lördagens moppeutflykt bär i sitt sköte. Jag får i mitt eländiga tillstånd förlita mig på kryckor som fortskaffningsmedel och en plats i följebilen.

    SvaraRadera
  2. Fuel system låter betydligt mer Race än förgasare!..

    SvaraRadera
  3. Hänger du inte med, så kommer du med tvång förflyttas till Hanomagens flak.

    SvaraRadera