Lite hojbyggeri igen, min Triumph Trophy 1951 som legat sönderplockad alltför länge skall återuppstå är det tänkt.
Så här såg den ut när jag köpte den för ca 5 år sen.
Men sen blev den ful i lacken när batterisyra sprutade ut pga överladdning och jag rev ner den för omlackning och den blev liggande i lådor, känner ni igen symtomen?
Men nu är ramen lackad och jag har satt fart.
Den kommer nu i lite rejsigare version med blanka skärmar, enkelsadel och en annan tank i tidsenlig stil, originalbitarna blir kvar i förråd.
Ramen blästrad och omlackad. Smådelarna blästrar och pulverlackar jag själv.
Här är det lyktöronen som fått lite tennspackling före pulverlacket
. Tidstypiska trialhojar: Trajja och BSA Till skillnad från dom är min förbättrad med bakhjlsfjädring, Rättviksfjädring från 1951?
Stilfullt. Mycket var bättre förr även om hojarna var sämre men snyggare än idag.
SvaraRadera