måndag 30 maj 2016

Tångarallyt 2016

Veteranendurot som heter Rally av någon anledning kördes för 10:e och kanske sista gången. 6: e försöket för mig.
Ibland kommer jag runt, men icke denna gång. Banan var 12 mil men jag körde nog längre.

Förgasaren har behagat krångla, verkar som flottörventilen inte håller tätt. Första specialsträckan var en mardröm med nersurad motor men sen gick det bättre, men ett helsike att få igång motorn efter stopp.

Efter tre specialsträckor skulle det bli tankningsuppehåll och varmkorv, men jag fick ingetdera eftersom jag missade nån pilning och irrade många mil hungrig och dåligt i tanken.

Jag träffade på en annan olycksfågel som också irrade omkring, Veteranen Sven-Erik Eriksson från Borlänge som tappade bort sig efter specialsträcka 1, vi frågade lite lokalbor var Tånga Hed fanns och for mot målet men i skogen fick jag slut på soppa, så där blev jag kvar innan goda kamrater kom med en dunk. Ack ja, pensionärslivet kan vara motigt ibland

Uppställning före start, hojarna ska vara från: före 1975 och det är väl 80% Husqvarna.



En udda hoj med duktig Dansk förare: Nimbus 1938 som kom runt och kördes bra.








En del orkar köra tunga hojar också som denna Matchless 500 cc




Depålivet: snillena spekulerar kvällen före allvaret.





Min Husqvarna i mörka skogen med tom tank



 Och idag måndag besiktade jag men hojen hade tagit en hel del stryk så det gick inte så bra, bl.a ekerbrott i bakhjulet. Men lyset var bra med nymonterat (besiktnings) batteri.

1 kommentar:

  1. Blev säkert en trevlig helg i Vårgårda trots vissa mankemang.

    SvaraRadera