måndag 18 september 2017

En liten höstsummering.

Det där med att sätta sig ner och skriva verkar gå trögt men nu har jag en ny och snabb pc så jag har inga ursäkter längre.

Sen sist så har jag kört backtävling i Rättvik med min Triumph Trophy -51, allt funkade i år och det blev en fjärde plats.
 Dagen därpå blev det MC rally med min Yamaha XT 400. Ingen aning hur det gick, antagligen dåligt. Bara 1, 2 och 3 räknades upp och ingen resultatlista!?

Men man får se riktigt gamla hojar där.

HD och Super Excelsior från 20-talet!








Sommaren har nyttjas till hårt arbete för pensionären, trädgårdsanläggning både hemma och borta. Man har sovit gott om nätterna.


Jag och grannen Roger tog ut våra landsvägslok och for till Strängnäs för Mc utställningen i Ugglans park.
Våra hojar: BMW K100 RS och Yamaha Venture var lite udda idag. Hela Strängnäs var invaderat av HD folket, dvs. fula gubbar på blanka hojar av amerikanskt slag.
Fina eller originella byggen var det gott om, min favorit var denna Cafe´räser byggd av en Borlängekille!

Jag och kompisarna Leffe och Kalle har provat på Veteranenduro i Surahammar igen. Jag ställde upp med min XT 400  (140 kg) och startade långt bak i fältet. Mycket regnade dagarna före gjorde åkningen extra tuff i år, och efter att ha kört fast ordentligt i sönderkörda spår gav jag upp efter halva loppet, (det är enklare att köra backtävlingar för en gammal man.)
Kompisarna fullföljde men knappasrt problemfritt.

Hösten är ju perfekt för grusåkning, och vi bor ju mitt i grusåkarparadiset.

Söndagen hängde jag och Leffe på SSAB gänget på tur till västerdalarna, det hann bli 35 mil på min Yamaha med allt från endurospår till asfalt, men mest skogsvägar.



Välutrustad rastplats i Björndalen Grangärde, med ved, grillplats och hel köksutrustning! Inte helt lätt att hitta dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar