Hela tiden har jag kört min BMW K100 RS, det är ett säkert landsvägslok men nu skulle jag nog vilja ha något smidigare och lättare, det verkar som benen krympt och en lägre sittställning vore inte fel.
Startklar i Säter.
Körning i Norge är kanon, men det gäller ju att ha skapligt väder.
Årets nyhet var att man kunde välja om man ville åka asfalt och snälla grusvägar eller tuffare grusvägar.
Vi var 11förare och mer än hälften var vana grusåkare, varav tre pensionärer och jag äldst som vanligt.
Vi hade gemensamma övernattningsplatser, så vi träffades på kvällarna om inte före.
lite optimistiskt så hängde jag med grusgänget första dan som inleddes med en smal slingrande väg.
Någostans i buschen hörde jag en vissling, men jag såg ingen förare. Det visade sig efter att vi saknat en hoj, att en kille försökte ta vattenvägen,
Han hade kört av vägen och hamnat i en fjällbäck. Tyvärr fick han avbryta resan pga en liten oljeläcka, men han tog sig till Borlänge
Grusgänget skulle upp på en fjälltopp också och jag hängde på, men att köra serpentinvägar av sprängsten blev chansartat. Ett kast på framhjulet i en kurva klarde mina korta ben inte av, så där låg vi. Hojen på sidan och jag rullade några varv i slänten. sen höll jag mig till asfalten ett par dagar.
Tippningen skedde i alltför låg fart, men det blev en spräckt sidoväska och ett pajat blinkersglas.
Härliga vyer och trevlig körning, sol och regn om vartannat.
Och ett litet quizz.
Var sitter den här?
Kanske på Nidarosdomen.
SvaraRadera/Bror din
bra gissnig men fel.
SvaraRadera