lördag 2 mars 2019

En lördag i mars.

Dan före Vasaloppet var solig och fin. Perfekt väder för de entusiaster som körde mopperejs utanför Hedemora på sjön Tulsen.

Tretimmars lagvis och raktframåkning individuellt, helt olika moppar men alla förare såg ut att ha kul.


Vanligaste moppemodellen på lagtävlingen, vråltrimmade crossmodeller som gick fort, så länge dom gick i alla fall.



Billigaste påhängsmotorer från Kina på "vanliga" cyklar som trimmats för att gå så fort som möjligt.

Lite snabbare för varje år, och i år kom man upp i 75 km/tim!

Motorhobby behöver inte vara så förbannat dyrt om man är lite påhittig.

Hemma igen fortsatte jag med att skruva ihop några bitar på min BMW Scrambler, hittills är det ganska lätt.
Värre blir det när jag ska modifiera el-systemet och bygga om avgaseriet och renovera bromsar och fjädring mm.




Jag körde in min "normala" BMW i garaget för att komma ihåg hur bitarna ska sitta, efter att ha demonterat tanken och någon kåpa hittade jag en bortglömd skruvmejsel där! Den har bl.a hängt med på en lång Norgeresa under tanken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar