tisdag 9 juli 2019

Klåfingrighet?

Som om jag inte har nog med projekt, startade jag ett nytt!

 Eftersom det finns några 49 cc kinamotorer i gömmorna, fick jag för mig att fixa en motoriserad trampcykel.
En gammal  militärcykel har jag fått av en kompis och den ska drivas med kilrem från en motor på pakethållaren.
 Först sågades ut en remskiva från en alu. mc-fälg, som skruvades fast i ekrarna. Pakethållaren modifierades kraftigt och ett motorfäste svetsades dit.

Ingenting är ju stabilt så det återstår att se vad som brakar ihop först.

Blir det en lyckad moppe så får det nog bli lite kraftigare rör i nästa byggge, eftersom den här är byggd av gamla slaktade cykelramar med tunnväggiga rör.


Kanske inte så konstigt att grannfrun kallar mig för Säters Åsa Nisse.


Tisdagsträffen i Säterdalen var välbesökt med massor av hojar också.

Storartad entre gjorde "Ljungen" på en s.k Westlundare ståped.

(Gjord av gamla sjukhussängar och gräsklipparmotor)


Han förtjänar nog att kallas Säters "Åsa Nisse" No. 2!

2 kommentarer: