tisdag 2 juni 2020

Pyssel i Coronatider

Vad gör man när man helst ska isolera sig hemma? Tur att man har Mc som hobby, antingen meckar och lagar sina slitna hojar eller åker ut en tur.

Grusåkning är ju kul och vägar finns det gott om runt stugknuten.

Jag och Leffe och Kalle är ju grusrävar, och vi fick en fin tur norr och väster om Säter.
Vi passade på att kika in till gammal bekant som bygger en otrolig kåk, Säters finaste anser jag, vid en skogssjö. Skulle platsa på Lidingö, och allt gör han själv.



Mc klubben Steelriders från SSAB Borlänge gillar ju grusväg också och där följde vi med på en vådlig tur till sjön Sången väster om Mockfjärd, närmare 20 mil blev det


.
Samling före start i Kvarnsveden, mest stora BMW och KTM för dom snabba killarna.








Som kontrast till dammiga spåriga skogsvägarså åkte jag ut på en fintur till Gysinge med två andra Sätergubbar: Bertil och Crister. Riktigt trevligt det med.


Kafferast i Stjärnsund.
Tre Kawasaki blev det: Cristers KLE 500, min ER6n 650 cc och Bertils mäktiga 80-talare, sexcylindrig 1300 cc








F.ö laddar vi för en långresa upp till Strömsund och Vildmarksvägen med Isgarage-kompisarna direkt efter midsommar.

Jag köpte ju en liten Kawasaki Er 6n för asfaltkörning men den var ju helt utan packväskor så det har jag skaffat från olika annonser. Att fästa dem på hojen var inte det lättaste så jag har specialtillverkat fästen, många timmars anpassning och pul innan det blev klart.




I det fina vädret blev det en liten kvällstripp med Dneprn också, och hem kom vi också utan dramatik.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar