fredag 3 juli 2020

Årets fjällresa Del 2

Efter att ha rundat Vildmarksvägen kändes det som transportsträcka hem nu.

Vi åkte mot Sollefteå för övernattning men först Ivars bilmuseum i Hoting.
Ett välordnat luftigt museum med både mc och bilar.

En ganska ovanlig HD, en cylinder framåt och en bakåt. Jag tror iden dog ut pga kylproblem.














Ett danskt specialbygge som rymmer nio personer!




Första gången i Sollefteå för min del, camping mitt i stan i flott villavagn.

En oväntad kul sevärdhet fick oss att tvärnita, en retromack mitt ute landsbygden söder om Bispgården tror jag. En privatperson hade släpat dit 30-tals lastbil och vrak och byggt upp en mack med tillhörande bilverkstad, kul tyckte alla.




Nästa etapp mål var Ånge, sista övernattninge, dit vi kom på eftermiddagen. Ånge camping var ungefär det ödligaste man kan tänka sig, vi var enda gästerna tror jag. För att slå ihjäl tiden kunde man gå i Sinnenas park. en promenad med alster av traktens konstnärer, kul ibland men mest pretentiöst.


Måndagen började med regn och inte så varmt, en kontrast till veckans hetta. Efter 10-15 mil sken solen i gen och vi började torka upp.

Egentligen är det ganska tråkigt att åka i Norrlands inland, platt, rakt och skogigt. Betydligt roligare att komma till Hälsingland med ängar och sjöar och trevliga stugor att kika på.

Så småningom var man tillbaka i Säter efter 189 mil och nya mindre hojen hade skött sig bra.

 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar