lördag 14 november 2020

Vintern, flitens årstid?



 Novembermörkret är här, nu ska det meckas med allt som inte hanns med på sommaren. 

Av egen erfarenhet vet jag att det som inte blir klart före jul blir nog oklart också, så det är hög tid att sätta fart.


En sista sväng blev det i veckan i några plusgrader och regnet hängande i luften. Lite väl kylslaget men köra hoj är alltid trevligt på små kurviga vägar.

 Leffe, Kalle och jag körde österut mot Hofors och fikat tog vi bland rostiga amerikanare vi hos Jarmos plejs i Hofors. Det är nog bara gubbar i våra åldrar som är tokiga nog.




De halvfärdiga projektena står ju på kö: jag spolade av dammet på BMW Scramblern som vilat ett år.


Får väl se om det blir den eller Honda XR 125 som står i Isgaraget i Hedemora som jag börjar med, det är väl minst jobb som återstår på Hondan.

 
Hondan har ju fått en Kina-klon i ramen nu (Lifan 150cc) med annorlunda el-system och ostartad. Antagligen inte helt problemfritt att slutföra.

Moppen närmast är en Peugeot (EU) är ganska problemfri som tur är, enbart inköpt för Isgaragets trevliga kulturresor.

 Som om inte det räckte så har jag ju min Triumph Trophy -51 med motor och växellådsproblematik. Och längre fram väntar en riktig specialare, en nybyggd SOH ram som ska få en fyrcylindrig bilmotor i ramen ( NSU Prinz).


Det blir nog inte klart före denna jul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar