söndag 26 maj 2013

Tångarallyt 2013

Ja då har man gjort sitt lilla Vasalopp i år också, kört Tångarallyt. Ja rally är det minst av allt, utan gammaldags tillförlitlighetstävling, öppen för hojar före 1975. I år blev det 12,7 mil över stock ock sten blandat med trevliga grusvägar. 6 st specialsträckor med tidtagning och transportsträckor mellan, transportsträckorna hade ofta tuffare underlag än specialsträckorna, som blöta gyttjiga stigar eller berg och stenrös.
Jag samåkte med Leif Karlsson St. Skedvi (debutant i Tånga) och därnere träffade vi Kalle Hedström från Långshyttan, båda dessa är ju gamla rävar på 250 cc Husqvarnor

Jag inledde lite försiktigt, men på SS 2 tog jag i så körde av och fastnade mellan klena granar och blev lite sinkad. Efter lite mekning på transportsträckan kunde jag fortsätta. Av 98 startande bröt 18 st och jag hade väl en handfull åkare efter mig. Man blir imponerad av gammelåkarnas skicklighet, medelåldern var hög.
Idag har man känt av okända muskelgrupper.
Före start; Amerika Lasse och storåkaren Petr Valek (som körde som en ung elitåkare!)










Robert Lavèr körde snabbt med sin BSA B50T 500 cc

Bengt Johansson med sin gamla(-53) HVAS Drömbåge fick tyvärr bryta i år


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar