torsdag 5 mars 2020

Den snöfria vinterns aktiviteter

Det känns som engelsk vinter, snöfritt , blåsigt och ganska varmt. Vad kan man göra? Själv har jag bytt landsväghoj.
Den gamle BMW K100:an  (1985) känns alltför tung och hög för en gammal man, så den blev såld efter 16 år i min ägo. 9 norgeturer har det blivit, och ca 3500mil sedan -03.

BMW:n var lättsåld och kommer nog att byggas om till något häftigt.


Nu blev det en typisk nybörjar och tjejhoj, en Kawasaki Er6 n (2009) hoppas att det är rätt hoj att avsluta en 60 årig åktur med.
Lägre och lättare men pigg och rolig sägs det.


 För övrigt satte jag igång med vårjobb nu, byta värmesystem, från flis/pellets till luft/vatten värmepump. Ett bekvämt (men kostbart) sätt att få billig värme i kåken.



En hel del motion har det blivit med kulvertgrävning och raserande av källarvägg och medföljande spackling och målning.



Tanken var att elda upp kvarvarande pellets, men pga milda vintern hade jag inte tålamod till det utan de sista 500 kg öste jag upp och reade iväg.
 Pelletsgrejerna fick nytt hem också.




Nu värms  kåken med el. patron i pannan i väntan på att den skrotas och fraktas ut.

3 kommentarer:

  1. Jag har nyss skaffat en luftvärmepump, istället för direktel.Men elräkninger är likadan ändå. Och min granne har nyss skaffat bergvärme istället för vedeldning. Men nu har han så stora elräkningar att han börjat elda med ved igen.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vi får se om det bara blir bekvämare.

    SvaraRadera