måndag 21 februari 2022

Vinteraktivitet

                    På vintern ska man ju hinna med att bygga och renovera, och snart är vi inne i vårmånaderna. Idag är det vargavinter med full snöstorm, men det går väl snart över till slask tror jag.



 

Men när gården blev skottad tog jag fram objektet,som har vilat 1 1/2 år, BMW K100 Scramblern, hoppas det blir ett rejält ryck nu med eldragning och allt annat som är kvar.





Parallellt jobbar jag med eldragning på min Honda 125xls -79, (ombyte förnöjer).


Som ska se ut ungefär så här som på den lånade bilden.


Före det blev det en hel del timmar på min gamla SOH Scrambler, som fick en behövlig stor-service och ombyggnad av luftrenare och batterilåda.




Och nu står den klar för Färnsjörepan i Filipstad 5 mars på isen.

2 kommentarer:

  1. 1. Har du dubbdäck till K100an
    2. Har albinracing plogat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har inga dubbdäck till K100:an men det går väl att skruva i skruvdubb i de grova mönstret.
      Dålig fart på Albinracingen.

      Radera