onsdag 12 juni 2013

Onsdagskoj både där och där

För vackert väder att gå hemma och slava med gräsklippare och målarpensel, det skötte Els-Marie om med den äran. (Jag sträckte mig till att starta klipparen).
Jag hoppade på tegelstenen (BMW:n) och for till Smedjebackens hamn där MCHK håller till.
En snyggt renoverad försvenskad NSU som det stod Gripen på tankmärket, var en nyhet för mig, se  och njut:

Fortsatte sedan till Borlänge och Mellsta Camping där DAK har sina onsdagsträffar, inte så många hojar. mest bilar och mopeder. 

Kvällen behållning var en trehjuling, en nybyggd trike. Ett amatörbyggt fordon som verkligen var välbyggt, VW framända och drivpaketet från en BMW boxer kompletterad med en Quaife backväxel, sånt beundrar jag.

Knästående körställning!

Och när jag kom hem var gräset klippt och alla källarfönster målade, en lyckad kväll tycker jag!

3 kommentarer:

  1. Det låter lite som våran vän Lill-Nisse. Jag vet ingen som får så mycket gjort med händerna i byxfickorna som han.

    SvaraRadera
  2. Det är ju ett liknande gammalt skrälle från NeckarS Ulm som jag har står i isgaraget. Måhända i ett mindre blankt, mindre komplett och mindre renoverat skick.

    SvaraRadera
  3. Precis, nu har du nått att gå efter.

    SvaraRadera