onsdag 21 augusti 2013

Finfrämmande från Göteborg

Tidningen Allt om MC Gör ett besök i Dalarna för diverse mc-reportage, och på något sätt har de fått nys om min SOH och mig. Det är ju seriöst när två killar åker upp från Göteborg till Säter på varsin hoj, den ena hojen var en sprillans ny Hondabagger d.v.s ett riktigt landsvägslok. Hondan var en variant av Goldwingen men åtskilligt snyggare, den andra var en Yamaha V-twin i en hembyggd ram i offroadstil. Yamahan var milt sagt i bruksskick men hade gått 13000 mil!

Besöket varade i timmar, och efter garage och hojplåtning lurade dom iväg mig till crossbanan och grusbus. Jag kunde konstatera att det fattas mig mycket kondition på Säters knixiga crossbana, men kul var det.
Det ska bli skoj att läsa reportaget, nästa nummer kommer 3 oktober.


Det här var nog den tyngsta och dyraste hojen som parkerat på min uppfart.








Yamahan har offroadfjädring både fram och bak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar