lördag 14 september 2013

Sur i Sura

Jag tror det vilar någon förbannelse över veteranendurot i Sura och mig. Förra veckan veckan gick min Qvarna riktigt bra hemma i Sätertrakten, men idag tjurade den på morgonen och fick hosta. Jag inledde hyfsat trots motorhostan, men sen var det startsvårigheter och ett par vurpor. Min dåliga kondis kan jag inte snacka bort men den kan väl förbättras..
Fortsatte försöken till tävlande trots allt svagare motor och längst bort på en skogsväg fick jag ge upp. Ännu sämre gick det för kompisen Leif, som fick stopp på sin Qvarna mitt i skogen på en 9 km specialsträcka.
Inte roligt att knuffa fram hojen ur skogen, tur att han hade ett bogser rep så att han slapp gå hela sträckan.
Vi får väl se om jag prövar fler gånger, backtävlingar och iskörning är rena barnleken om man jämför.
p.s jag kom ihåg att få med mig reservdunken i alla fall.

Trots allt är det en kul tillställning med många hjältar i skogen, både tävlande och funktionärer.


 Tung AJS och lätt Silverpil, men båda tog sig runt.










Dimmig morgon och förmiddag. intressant depå.

3 kommentarer:

  1. Bättre lycka nästa gång :)/Svägerskan

    SvaraRadera
  2. Tror det år läge att byta kugg och hänga på dom nyfrälsta i gentlemannasporten Trial istället.

    SvaraRadera
  3. Det var det rassliga svänghjulet som satt och glappade på nitarna, tur att jag bröt innan det lämnade axeln helt.

    SvaraRadera