torsdag 7 augusti 2014

Hojrustning

Norgeresa med rutinerade SSAB-gubbar på onsdag, resmålet är Ålesund och vi ska runda Jotunheimen.
Vädret kan vara ombytligt, vi har upplevt snö på morgonen när vi klivit ur stugorna.
Hem kommer vi på söndagskvällen, om allt går som det ska, möra i rumpan och händer.

Grusvägar på fjället utlovas så det gäller att ha bra sulor på hojarna, mina nyinköpta Heidenau K60 Scout är nog de grövsta däcken som någonsin har suttit på denna BMW.
Vi blir tolv man med kompisen Leffe som hänger med på sin Honda offroad hoj.

Akutmekning med DNEPRn, det rörliga backdrevet ville in och skorra mot de andra dreven så nu har jag fjäderbelastat vx-spaken, hoppas det hjälper.
Det positiva med rysshojar är att dom är lättmekade, där har engelmännen mycket lära, dom prioriterade låg vikt och köregenskaper.
Nästa förbättring på den är att byta ut ryssförgasarna mot italienska Delorto, rapport följer...


Vacker kvällsol på torsdagen, skogsbrand och rökmoln känns långt borta nu.
Stockholmarna fick visst röken istället.



                                                                                                                                                      Resan blir nog lite ljudligare med dessa sulor.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Allt man gör på en Dnepr blir förbättringar.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

1 kommentar: