onsdag 17 augusti 2016

En vacker kväll på speedwayläktaren

Det blev sista chansen att se Masarna köra speedway i år. Trots nedmangling av Smederna gick Masarna inte vidare till slutspel pga att Rospiggarna inte rådde på Dackarna, jag hänger inte med i matematiken, men så blev det.

Jag och kompisen Leffe tog chansen och åkte ner till Masarnas hemma arena, vi var rätt många där 3600 st!

Borlänges Somaliska bandylag kom också och fick se speedway för första gången med Pelle Fosshaug i spetsen.

Inte en vurpa och knappt ett stopp, jag tror att det var den lugnaste matchen jag sett. I vissa heat var det bara polacker på banan, men dom kan åka fort.

Banans nya breddning inbjuder till varierade spårval och körningar.

I dag var det min SOH som funkade, så det fick bli den.






Förarpresentationen

Borlänges stoltheter i vintersport. Somaliska landslaget i bandy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar