söndag 15 oktober 2017

Höstplöjning.

En hel del fina dagar än och det är bäst att haka på.
Grovjobb ska man göra på hösten tycker jag,
och fortsätter att gräva och planera på tomten.
En plattgång ska det bli och "mikrodumpersen" får visa vad den går för.

Lite nöjen hinns med också, livet på landet kan bestå av dragracing på stubbåkern t.ex. Själv var jag bara åskådare.

Lerkokorna sprutade om crossar, fyrhjulingar, snöskotrar och andra leksaker i Bodarna utanför Hedemora.
Mera spontana stubbrejs hoppas jag få se.


Örjan och Ludde ställde upp med sin grymma Sivagnscross men drabbades av smärre mankemang och bröt.

Efter leran for jag till Gokartbanan i Västerby och kikade på ynglingar och gubbar som tränade . 
Jag fick ta några varv själv i Leffes 90-tals kart, säkert 15 år sedan sist men det kändes som i går.

Det svåraste för oss 70 plussare är ju att komma i och ur.


Leffe själv fick chansen att prova på en lite modernare Rotax Max kart.


Hemma igen väntar min SOH Scrambler på lite uppdatering och uppsnyggning..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar