onsdag 2 maj 2018

Våren är här

Barmark sedan länge men dubbdäcken har suttit på sedan vintern, men nu är dom väck.

Jag har bytt framhjul till gammeltrajjan, den har  20" i original och det är ju hopplöst att hitta den dimensionen nu för tiden. Turligt nog har jag ett 19" hjul att byta med, och den finns det däck till.


Bakhjulet har jag inget över till, så där blev det byte. Solosadeln har åkt på också, bara för att den är fränare.

Den här fastkörningen i stöpis vill jag inte göra om!



För övrigt pillar jag lite med min NSU Prinz-motor, det blir en hel del jobb med nytt avgassytem, nytt insug med stigförgasare och nytt oljetråg.
Jag har just skaffat modern generator och smidigare startmotor, alltid en början.

4 kommentarer:

  1. Jag fick leta länge för ett 22tums däck, men det gick till slut..
    Kolla de obskyra sidorna på nätet...
    / Olof

    SvaraRadera
  2. Obskyra sidorna? Det var trialdäck som var det svåra, landsvägsdäck finns i 20".

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Så sant, men det var pris därefter.

      Radera