söndag 14 juli 2019

Åshagshöjden 2019

Backtävlingsäsongen har startat, rejs i tre helger nu. Filipstad och Rättvik står på tur.
Det är regularitet som gäller, så man behöver inte ett snabbt fordon.

I helgen körde jag i Torsby för femte eller sjätte gången, i år provade jag med  min Dnepr med sidovagn.
Det visade sig att den har på tok för svag motor på så tungt ekipage, det gick att hålla full gas hela vägen och tiden var blygsammast av alla,

Det roligaste är ju att se alla gamla och nyare byggen i den trevligaste tävlingsbacken jag känner till.
Stor eloge till arrangörena som kämpar på, önskar att fler i bergslagen hakar på och arrangerar. Tävlingsvilliga förare finns det gott om.



Tävlingstrim?

Äkta gammal Sprinter JAP


Modern backräsersivagn med 200 hk motor! 


Udda hoj i backen; Kawasaki 6 cylindrig, kommer ni ihåg Arto Nykvists stunthoj?


Fin gammal Husqvarna

 
Trots allt fick jag en pokal, tredje plats i sidovagnsklassen. Vi var tre i klassen!

Och ett actionfoto från Jockes foto



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar