onsdag 22 september 2021

Tjo ho, nu går NV:n igen!

      70 åriga hojar har sina ålderbetingade krämpor, i detta fall hostade motorn till och dog efter ca 10 km körning. Inte ovanligt att kondensatorn har gett upp, men den skulle vara utbytt för något år sedan, men jag bytte den i alla fall, men felet var kvar.

Återstod tändspolen då, som också sitter varmt till inuti svänghjulet, lyckligtvis finns det nygjorda spolar och det var rätt operation att byta den. Nu får jag väl ta en längre tur innan jag kan ropa hej.


Ett annat problem är att jag tappat vänster sidoväska när jag åkte över en järnväg söder om Säter, märkte inget förrän hojen lade av i Säter. Letade med bil omedelbart men väskan var borta, (ett vittne såg den mitt på vägen före kl. 17.00) Väskan innehöll en del verktyg mm. men norpades nog omgående.
Så nu är jag spekulant på en likadan väska.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar