lördag 13 oktober 2012

Träningstur i älgskogen

Det inställda veteranendurojippot i Surahammar skall köras 3/11 -12 i stället. Lite övningskörning skadar inte tänkte jag, och for iväg med Husqvarnan. Det blev några mil på skogs- och grusvägar i Sätertrakten, eftersom det är älgjaktveckan så körde jag med varselväst så alla stirriga jägare slipper ta miste. Skogen var tom på jägare (slaktdag?) bara en frusen stackare satt intill en stor väg på en pall.
Hojen är ju nästan ren, så det var ingen svår terräng idag.

5 kommentarer:

  1. Ja och älgarna skrämde du nog i väg i alla fall bra gjort :)

    SvaraRadera
  2. Ja älgarna ska ju bli vargmat.

    SvaraRadera
  3. Jag trodde vi hade rett ut detta med Jakt. Hela vitsen med en Älg är att det skall hamna som goda Köttbullar i min matdosa.

    SvaraRadera
  4. Precis Svante : ) och Ludde jag vad ska man säga .. du kan väl äta ravioli eller nåt tror att de har börjat sälja det på Biltema nu ; )

    SvaraRadera
  5. Älgravioli!! Det lät ju gott!

    SvaraRadera