söndag 7 juli 2013

Motorhistorisk helg

MCHK hade TT träff på en gammal körutbildningsplats utanför Hedemora och lyckats fått dit en hel del gamla klassiska maskiner, som Norton Manx, CZ, Rumi,Velocette, Matchless G50, Triumph GP m.fl.
Banan var långt ifrån optimal, men tillfälle till körning är sällsynta så man gasade så snabbt som föråkaren tillät.
Jag körde dit med nybytt förgasare på min SOH, och den gick faktiskt bra direkt! Hemåt fick den snöpligt åka kärra efter det att någon startförregling hindrade start, felsökning pågår.
Matchless G50

Norton Manx
Rumi 125cc













På söndagen var det rally med kluriga frågor o.s.v. men för min del  och några fler blev det rena mörkret med missade pilar vid vägval och flera mils irrande i Folkaretrakten. Nästan soppatorsk och som avslutning motorstopp, ev lossnat svänghjul på Husqvarnan som jag körde, och hemresa med skamkärran igen. ( det får mekas en annan dag)

Rysshojarna var i majoritet, och 3 av 5 gick i mål för egen maskin.












Exklusivt rallyfordon Rune Grandells Rudge 500 cc 1930 års modell
Min olyckskompis Kalle Hedström tar igen sig med en glass, efter det att jaq lurat ut honom på slingrande grusvägar, där min Qvarna trivdes men inte hans BMW Bumse. Efter glassen tog han raka vägen hem, jag förstår honom. (Grusvägarna ingick inte i rallysträckningen.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar