tisdag 30 juli 2013

Rättvik Hillclimb

Nu kan jag kryssa för ännu en sak på min bucketlist,(på ren svenska: saker jag vill göra innan jag tas in på hemmet).
Jag har kört backtävling med mc i  bilorten No.1 Rättvik, ingår i Classic Car Week och jag lyckades med bedriften att  köra fortast och sämst. Så kan det gå när det är regularitetstävling, första åket på hård vägbana gick bra, men på det andra på spårigt underlag fegade jag för mycket och lyckades även
Sven-Owes Silverpil tidstypiskt ombyggd.
köra nere i diket. I dag önskade jag nästan att jag haft en beskedligare motor.

En som verkligen behärskar det här är Hedemorabon Sven-Owe Andersson som dubblerade och körde både bil och mc (Opel Kadett-64 och Husqvarna Silverpil-58) och lyckades vinna båda disciplinerna!!
Ett stort beröm även till enda tjejen: Elisabet Michanek som debuterade med att komma tvåa!

Yamaha XS 650 i Flattrackstuk som äkta mannen snickrat till.








JAP Connys gamla finaTriumph -44 drogs med kopplingsproblem
Alec Lif,s A-Fordracer -28 är äkta vara.


2 kommentarer:

  1. Börja kör med sidovagn så kan Elsmarie vara tidtagare och inte kartläsare. Bra ocså som påskjutare vid dikeskörning.
    Kan vara ett mål innan hemmet.
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Jag får väl satsa på ekipage med stödhjul och blygsam effekt.

    SvaraRadera