tisdag 1 september 2015

Hemma igen.

Bloggtorka råder, men nu är vi hemma efter Londonbesök.

Barnbarnet Henry har fyllt ett år, och det var väl i klass med ett svenskt 50 års kalas. Storstadsborna är nog inte riktigt riktiga, leksaker i överflöd. Det lustiga var nog, att det mest uppskattade var papiljotter lånade av mormor.


Enda hojbilden från London, Henry är nöjd.

Än så länge behövs stödhjulen














Ännu fler stödhjul har detta åkdon: Pedibus som dottern följde med en kväll på ett företagsjippo. Det räcker väl om styrmannen är nykter.
Deltagarna sitter vid bardisken och trampar!


För övrigt så laddar jag för veteranenduro i Surahammar. Jag bytte tändspole till Biltemas universalspole och hittills går det alldeles förträffligt.


En liten  provtur med min trialhoj (Fantic-89) tog en ända med förskräckelse. Den gick ojämnt innan motorn var genomvarm så jag fick lov att gasa lite extra, och så rusade den och bakhjulet högg i så jag rasade av och bakskärmen small av, kopplingshandtaget likaså och vänster fotpinne vek sig.
Men gubben klarade sig bra!  Synd på en sån klenod, men det finns väl popnit och silvertejp.


6 kommentarer:

  1. Såg nåt liknande som Pedibus när jag var i Prag....
    P.S. Du glömmer väl inte DAK på Lördag

    SvaraRadera
  2. En sån där Biltema tändspole har jag kört med på herr Albin i fem år. Jag har dessutom haft samma NGK stift i fyra år. Fina grejer dom där asiatiska gnistprylarna.

    SvaraRadera
  3. DAK marknad på lördag, få se vad man hittar.

    SvaraRadera
  4. Är det nått vi lärt oss av Luddes trialövningar är det att bakskärmar lagas med silvertejp.

    SvaraRadera
  5. Är det nått jag har lärt mig den hårda vägen är att tändspole från Nämnsbo inte riktigt är att lita på.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera